Tuesday, September 1, 2009

AKU DAH LAMBAT!!!!


Malam tu aku tido lewat skit sebab petang aku dah bantai tido 2 jam. dalam kul1.30 pagi aku tido. aku set alarm handphone aku kul4 pagi....

sempat ni.. bangun sahur kul4, dan bertolak kul4.30. perjalanan 4 jam dan solat subuh dalam 20 minit gitu... sampai Kerteh Airport ngam2 kul9 untuk check in. Check in buka kul9 dan tutup kul9.45 pagi. helikopter kul10.45 pagi berlepas ke FPSO Bunga Kertas.

Dalam kenyenyakan tido tu, aku terjaga, alarm handphone wife aku yang berbunyi... setahu aku, alarm handphone wife aku akan bunyi kul6.15 pagi... aku check handphone aku... betullah! dah kul 6.15! nape la handphone aku tak bunyi? padahal aku dah set dah pun... huhu~ habis la kalu aku tolak kul6.30, aku sampai kul10.30 dan aku confirm kena declare NO SHOW. kalu no show, aku kena bayar ganti rugi RM11,000. Tak nak! tak nak! aku takder duit nak bayar... matilah aku...

aku melompat ke bilik mandi, jirus ala kambing, gigi memang pakai kumur jelah... amik air sembahyang, solat subuh. Part solat subuh ni, aku solat setenang yang mungkin, penuh toma'ninah, takder nak solat kelam kabut. Lepas bagi salam, doa, terus aku melompat capai ape yang dah aku siapkan ke dalam keta.

Lepas semua barang dalam checklist aku dah dalam keta, salam wife aku, sayang wife aku, terus aku tekan minyak. Jalan selekoh2 kat lebuhraya karak tu aku tackle sebaik mungkin, walaupun hujan, aku guna kepakaran aku. dalam 120km/j juga kot... kalu jalan licin, aku bawak slow jugak.

Sampai kat Lebuhraya Pantai Timur, jam dah tunjuk kul 7.22 pagi... slow juga aku drive dari tol gombak kul6.38 pagi. 44 minit! Kat LPT, takder nak slownyer... aku tekan minyak betol2.... bandingkan keta rosak dengan RM11,000 kena bayar.... huhu~ tak kira keta ape yang kat depan.. semua aku highbeam...

"Tepi! tepi! Saga 1.3L nak lalu!"

Camry 2.0? tepi! Mercedes Masterpiece? tepi! Honda Accord? semua ke tepi!

aku rasa lebih baik aku call Kerteh Airport, minta maaf sebab lambat, harap diorang boleh tolak ansur. jam kat tangan ni dah kul 7.50 pagi... em.. boleh la call. aku call la, cakap aku ada flight check in kul9 nanti dan aku confirm lambat. Airport check...

"En. Anas, pagi ini kami tiada penerbangan ke Bunga Kertas lah. Penerbangan ke Bunga Kertas pada jam 2.45 petang ni. En Anas boleh check in pukul1 petang ye. Kami ada sedikit perubahan jadual sebab kalu perlukan helikopter untuk ke Dulang B nanti."

Ya Allah. perasaan lega ada, bengang pun ada.... tapi apa yang penting, aku selamat RM11,000 dan aku boleh memperlahan kereta aku. dengan tenang aku drive 100km/j lepas tu... masa aku buat call ke Kerteh Airport tu, aku baru lepas exit Gambang. ko agak2 la berapa laju aku drive kat highway tu?

Sementara nak tunggu kul1 petang, aku lepak kat Kemaman Supply Base. rehat2, baca buku rujukan study aku.... hahahaha....

No comments: