Tuesday, August 11, 2009

Kencing Berdiri?



Guys, aku minta maaf lah sebab terlalu lama tak update blog ni. Almaklumlah, aku tengah sambung belajar sekarang kan... assignment semester ni je dah 4 sets.... ada lagi 2 subjek lagi tak bagi assignment... aku budget total assignment aku semester ni ada lah 6 sets.

Cerita nya kali ni, aku sebenarnya malu... malu nak guna tandas kencing tu. Aku tengok kawan2 aku ramai yang pakai tandas tu. Korang pun mungkin salah sorang daripada mereka. Tandas tu nampak simple je, mangkuk yang memuatkan kedudukan supaya tak la orang lain nampak 'ton-ton' ko je.

Dulu aku pernah pakai, tapi aku memang la tak reti nak pakai mangkuk tandas tu. Aku buka zip seluar & kancing.... seluar aku sampai terlondeh2... dah glamor aku satu sekolah tau hari ni aku pakai seluar dalam warna ape. lepas tu memang aku dah tak pakai dah mangkuk tu.

Masa kerja ni pulak, kawan2 sekerja aku guna mangkuk tu... aku perhati, diorang cuma buka zip seluar je... huh, korang bayang kan sejak aku mula2 dulu guna mangkuk tu sampai hari aku tengok member aku tu guna menjumlahkan 18 tahun aku tak tau nak guna macam mana... almaklumlah, kat tandas pasaraya, tak kuasa aku nak tengok orang kencing berdiri tu. hehehehe...


Nak cuba pakai, segan sendiri. Nak jadikan cerita, satu hari aku masuk tandas kat opis aku dan takder orang lain. Heh Heh Heh, cuba lah. Step 1: berdiri kuda2, Step 2: buka zip, Step 3: TEMBAK!

Gembira bukan kepalang sebab dah tau cara pakai.

Tapi, aku perasan, macam ada air merecik2 plak... korang mesti geli... tapi aku rasa air kencing aku merecik lah.... semua tempat dalam mangkuk tandas tu aku dah tembak tapi tetap merecik. air recikan tu halus sangat.... aku dah mula risau.... macam mana aku nak solat ni? baju & seluar dah kena recikan.... payah la....

Korang yang guna mangkuk tu tak rasa ke air kencing korang merecik? ke aku masih tak pandai pakai mangkuk tu lagi?

Aku ada baca artikel yang habit kencing berdiri boleh menggalakkan penyakit batu karang di salur kencing. dan MEMANG AKU DAH KENA DAH PUN. Korang? bila lagi?

Untuk menjamin kebersihan pakaian untuk di bawa sembahyang, aku sarankan, korang jangan la guna tandas berdiri tu... guna la toilet biasa... kadar recikan pun hampir tiada dan kalu boleh, seluar tu korang sinsing kan ke paras lutut.... lebih menjamin kebersihan.

wokekeh. aku nak sambung buat assignment ni.

3 comments:

Anonymous said...

kelaka tajuk neh..tapi bagoz untuk pengetahuan am..hahaha..

Anonymous said...

Tajuk yang orang segan nak tulis, tapi kalu tak tulis, semua orang dok pendam sorang2 tak tau nak tanya sape.

mohd zul hifdzi said...

salam anas,
best la cite2 dlm blog ko nih.huhu

maybe kena tukar sket perkataan "bersih pakaian utk di bawa sembahyang" > suci pakaian utk dibawa sembahyang.

ok.babai