Tuesday, July 21, 2009

Jerebu Mengganas di Kuala Lumpur


Aku merupakan salah seorang mangsa jerebu di Kuala Lumpur sekarang.... langit kelabu2 je... nampak tak nampak je... Sabtu lepas 18th Julai 2009, aku naik moto ke kelas. Bau udara di pagi hari pun macam bau asap bas & lori... padahal takder bas & lori pun sepanjang perjalanan aku.

Aku mula rasa perit tekak... batuk... sesak nafas. Tahan dulu... skit je ni. Tapi, sikit2 lama2 jadi lelah...
Memang pelek yang aku tak pernah ada asthma 20th Julai 2009 aku pegi klinik. Nafas aku sesak sangat. Masa dalam klinik, ramai juga yang batuk2. Bila nurse panggil nama aku, aku masuk bilik doktor. Doktor siap pakai mask tu. Nak terasa hati, bukan salah dia pun. Sekarang ni kan tengah hangat kes selsema babi.

Aku sarankan, bukan saja yang naik moto, yang jalan kaki pun kena pakai topeng la... aku sekarang dah seminggu masih lagi batuk. Naik moto wajib ada topeng... alah.. bukan mahal pun, pegi farmasi mana2, beli mask RM1 je.

No comments: