Thursday, April 23, 2009

Telefon Buruk


Masa korang kecik2 dulu mesti penah main permainan 'telefon buruk', kan?

Lepas aku accident pada 20th April 2009, aku maklumkan pada rakan2 ofis dan bos berkenaan accident aku dan aku MC 21st April 2009.

Hari ni 22nd April 2009, aku masuk opis dan ramai yang bertanyakan hal aku.

"ko ok tak?"

"sakit tak?"

"macam mana myvi tu boleh langgar ko?"

haaa? myvi langgar aku? bila masa aku cakap myvi langgar aku? clear cut aku tulis dalam sms yang aku dilanggar oleh sebuah motorsikal dan aku terjatuh sliding ke bawah myvi. myvi tu pun tak bergerak ke mana2 sebab trafik lite.. tengah berenti pun. motor tu yang langgar aku tu lari yang tak ape2.... lari jauh siot info yang aku bagi tau.

"aku dengar ko kena langgar dengan myvi. myvi tu calar skit dan ko tak ape2"

Ada satu lagi cerita yang aku maklumkan pada member ofis aku dulu. Cerita yang aku pernah ondway balik dari Teluk Ramunia ke Kuala Lumpur. Atas highway PLUS kat area Pendas Linggi, aku drive sorang2 kul3 pagi. Ada satu lembaga tengah duk kat tepi tingkap sebelah aku ni.. dekat sebelah je... tengah tenung aku... Aku buat tak layan... pastu dia gerak ke depan skit, kat hujung side mirror.. kira dia nak menampakkan diri dia lebih jelas lah... tapi aku tak layan.... sampai tol sungai besi, baru dia hilang....

Sebulan kemudian, cerita aku ni dah pusing 2-3x dah dalam opis ni. Bila sampai cerita tu kat aku balik, cerita tu jadi lagi thrill lah...

"Nas, betul kan ko nampak ada hantu dok tepi tingkap ko masa kul 3 pagi kat highway PLUS? pastu ko buat tak layan kat hantu tu... hantu tu marah dia pegi duk kat belakang boot keta ko siap goyang kaki lagi. sebab ko tak layan dia, dia naik atas bumbung dan sergah ko kat cermin depan, kan?"

ape kebendenya citer jadi macam ni? citer aku simple je... tetiba jadi telenovela pulak....

2 comments:

Anonymous said...

"telefunn..telefunn berbunyi..."

- little patrick -

Slim Abana said...

berbunyi yang lain macam....