Saturday, November 1, 2008

Ada Hantu dalam Lif?



Jam dah menunjukkan pukul 8 malam. Aku masih kat opis lagi dengan persediaan untuk meeting dengan client Isnin depan. Sedar2, tinggal aku sorang je kat opis, yang lain dah balik... yelah.. hari Jumaat la katakan.. esok cuti, kena la balik awal. Member2 yang main pingpong sesama tadi pun rupa2nya dah balik dah...



Aku pun kemas2 la nak balik... masa kemas2 meja tu, tetiba bulu roma terasa meremang jek... sebahagian opis dah tutup lampu dah... yang kat kawasan kelam2 tu la aku rasa macam ada yang pandang aku jek... aduuuhhh... nape la time gini pikir yang bukan2.






Lepas shutdown pc, aku galas beg dan terus ke lif... on the way ke lif, aku teringat ada satu video yang member sent melalui email berkenaan ada perempuan tua bongkok tiga tetiba muncul dok dalam lif belakang orang dalam lif tu... orang dalam lif tu dua orang pun tak perasan ada perempuan tua tu kat belakang diorang... video tu dari CCTV bangunan tu.. cctv tu yang capture gambar perempuan tua tu... aduuhhh, gabra dah.






buka pintu cermin opis, tutup semua lampu dan tekan butang lif untuk turun... alamak, lambat pulak lif ni... ikut ekor mata aku dah nampak macam ada yang tengok aku tepi pintu cermin opis. Nape la time gini aku pikir2 macam ni....





Lif dah buka, aku terus masuk.. tekan butang G. Biasanya, dalam lif, aku suka duk penjuru kanan belakang. Dalam kedudukan tu, aku boleh nampak semua sudut dalam lif tu. Lepas tekan butang G, aku terus berundur ke penjuru kanan belakang lif. tiba-tiba........





aku.... terlanggar sesuatu kat belakang aku. aku tak sampai ke dinding lif... ada sesuatu di antara aku dan dinding lif... ah sudah... kenapa terjadi kat aku pada waktu macam ni... rasa nak terkencing pun ada, gabra punya pasal.


aku cuba pikir logik dengan akal yang waras.... dengan tenang.... dan sabar.... baru aku sedar, yang ada di antara aku dan dinding lif adalah BEG YANG AKU GALAS !!!!!

MACAM MANA LA AKU BOLEH LUPA YANG AKU TENGAH GALAS BEG???!!!


bikin malu aku jer......

1 comment:

Anonymous said...

nasib baik bukan hantu pingpong..hehe gila lambat kau balik