Sunday, January 25, 2009

To Leave Or Not To Leave

Hati rasa berat... aku tahu kenapa hati ini rasa semacam je. Bukan lama sangat aku kerja kat sini, tapi makin ramai yang mula keluar dari sini.

Hati aku menekan akal untuk berfikir secara waras. Patutkah aku meninggalkan juga syarikat ni?

Kalu korang rujuk pada artikel yang aku salin dalam blog ini pada July 2008, ramai orang tinggalkan syarikat kerana mempunyai bos yang tak disenangi. Tapi bos aku tak teruk mana, malah bos aku sangat baik.

Persekitaran ofis aku sangat baik, sangat selesa dan sangat memberi semangat untuk terus memberi khidmat. aku tak rasa untuk tinggalkan syarikat sehingga aku nampak makin ramai tinggalkan syarikat termasuk kawan aku yang aku tarik masuk sini.

Hati aku mempersoalkan adakah gaji yang aku dapat setiap bulan ni cukup? Adakah orang yang tinggalkan syarikat ni sebab gaji diorang tak cukup?

Dulu masa aku apply nak join syarikat ni, aku tak kesah pun berapa banyak gaji yang aku dapat.

Dalam hati aku, "Takperlah, asalkan boleh keje dalam syarikat ni pun dah kira ok dah"

Tapi sekarang, aku kena fikirkan sedalam-dalamnya.... adakah perlu aku mula cari syarikat lain yang boleh support aku dari segi gaji yang sepatutnya?

1 comment: