Thursday, December 25, 2008

Tahniah! Anda lulus....BOSET refresher

Bagai satu penyeksaan bagi aku yang tak pandai berenang...



3 tahun dulu, aku dah buat training ni dan setiap 3 tahun kena refresh training. Aduuuhhhh.... kenapa lah aku ni tak pandai berenang... dalam set of training tu ada 5 module:


  1. Fire Fighting
  2. Sea Survival
  3. Basic Life Support Techniques
  4. Helicopter Underwater Evacuation Training (HUET)
  5. Emergency Breathing System (EBS)


Kalu takat fire fighting tu, pada aku mudah. Yang tak mudah nyer yang melibatkan air.... kusut betul....



masa training EBS tu, banyak kali aku cuba tapi tetap tak dapat2.... alat yang dipakai tu macam scuba diving punya equipment. tahap panic tinggi & level of confidence rendah.... buat aku jadi orang yang terakhir buat HUET + EBS.



Kalu aku tak buat, aku tak dapat nak renew Offshore Safety Passport aku... Gambar2 yang aku tunjukkan ni adalah contoh situasi aku masa training tu... aku tak sempat untuk minta diorang amik gambo aku....











No comments: